Alweer een maand terug - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Nik Voorend - WaarBenJij.nu Alweer een maand terug - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Nik Voorend - WaarBenJij.nu

Alweer een maand terug

Door: Nik

Blijf op de hoogte en volg Nik

03 September 2009 | Nederland, Alkmaar

Ja lieve lezers,

jullie dachten dat je misschien van me af was, maar niets is minder waar. Nog één laatste keer een kort berichtje van mij, voordat online reisdagboek definitief op de niet zo stoffige planken van de digitale boekenkast verdwijnt.

Ik ben inmiddels welgeteld één maand en één dag terug in Nederland. Hoewel het een stuk sneller gaat dan verwacht, is het toch wel weer even wennen. Ik ben nog steeds erg moe en vecht met pillen tegen mijn vitamine B-tekort (haaruitval...). In de eerste twee weken ging ik nog helemaal uit mijn dak bij een broodje kaas, zuivelproducten, drinken uit de kraan en non-stop stroom, maar aan die dingen raak je schrikwekkend snel weer gewend.
Het meest gekke om te zien hoe weinig er in je Nederlandse woonomgeving verandert in de tijd dat je weg bent. Heel raar om te zien hoe sommige dingen in het afgelopen half jaar(tje) simpelweg niet verplaatst zijn en op exact dezelfde plaats staan als toen ik wegging.
En ook gelukkig dat er boel dingen niet veranderd zijn; mijn bed slaapt nog steeds heerlijk, de douche is altijd warm, al mijn vrienden zijn weer als vanouds in de buurt en ik ben nog steeds samen met m'n lieve vriendinnetje.

Dus dat was 'm dan. Mijn eerste reis, naar Indonesië en Nepal. En een beetje naar Thailand. Mijn eerste reis. Maar zeker niet mijn laatste.

Vanuit het regenachtige Alkmaar, geen pheri betaunla, maar gewoon,

TOT ZIENS.

Liefs Nik

  • 04 September 2009 - 07:37

    Gootman:

    Wat een held.

  • 06 September 2009 - 10:57

    Sophie:

    Hoe dan ook, ik ben blij dat je er weer bent!

  • 07 September 2009 - 18:28

    Ria Vossen:

    hoi Nik het zal wel heel erg wennen zijn voor je;mocht je al toe zijn iets over jezelf en de reis telaten horen of zien dan houd ik me aanbevolen.Laat je dat dan weten a.u.b. lieve groetjes van Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nik

Van 1 april tot 1 augustus werk in het Shreejana Children Home in Pokhara, Nepal. Daar ga ik werken als begeleider bij school- en vrije tijdsactiviteiten. Voordat ik Nepal aan het werk ga, ga ik eerst nog in een maand naar Indonesië (Java & Bali).

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 3062
Totaal aantal bezoekers 45510

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 01 November 2011

Nederland - India op de fiets!

25 Februari 2009 - 02 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: