Thuis - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nik Voorend - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nik Voorend - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Nik

Blijf op de hoogte en volg Nik

05 April 2009 | Nepal, Pokhara

Lieve lezers,

thuis? Jazeker, want de komende vier maanden is Lakeside Pokhara mijn thuis. Ik heb een kamer in het guesthouse gekregen voor vier maanden, ik heb een fiets, een Nepalese simkaart, een favoriet lokaal (Tibetaans) gerecht, een favoriet Nepalees biermerk, ik kan 'bedankt' en 'hoe heet je' zeggen, ik ken de route naar het centrum en naar het kinderhuis uit m'n hoofd, ik ben THUIS. Voorlopig dan.

Lucinda, de Nederlandse vrijwilligster die ik min of meer opvolg, heeft me uitstekend rondgeleid en alles laten zien wat ik moest zien. Ze is inmiddels naar Kathmandu voor twee weken, maar ze komt nog terug om afscheid te nemen van de kinderen.

Over het kinderhuis kan ik nog weinig vertellen. Ik ben er nu twee keer geweest, met Lucinda, morgen ga ik voor het eerst alleen. Er zijn maar vier kinderen, van de dertig, dus een goed beeld van hoe het straks is heb ik nog niet echt. Het geeft mij wel de ideale gelegenheid om te kunnen wennen aan Pokhara en het Nepalese leven, want ik hoef er nu nog niet elke dag heen.

Het guesthouse is fantastisch, de kamer is simpel maar prima en de mensen zijn echt geweldig. De wijk, Lakeside, is heel gezellig en ik voel me er al een beetje thuis. Vanuit hier kan ik in 20 min naar Mahendra Pul rijden, het (vreselijk chaotische) centrum. Shoppen kan ook in Lakeside, maar is ietsje duurder en een goede supermarkt ontbreekt. Ook het weeshuis is zo'n 20 minuten fiets, prima te doen.

Mooi verhaal: Eergisteren een simkaart gekocht. Klinkt simpel, maar is hier moeilijker dan in Nederland aangifte doen van een gestolen fiets. Bij het kopen van een Nepalese simkaart is namelijk vereist: een volledig naar waarheid ingevuld aanvraagformulier, een pasfoto, kopie van het paspoort, afname van vingerafdrukken (links en rechts) en Lucinda moest op het formulier invullen dat ik wel degelijk een weldoenende burger was die bijdroeg aan de maatschappij. Ziezo, simkaart gekocht. Het is even wennen, maar ja, je verkoopt natuurlijk ook niet ZOMAAR iets belangrijks als een simkaart...

Morgen ga ik weer terug naar het weeshuis, en de komende week ga ik waarschijnlijk 3 dagen op junglesafari. Dat houdt in rijden op een olifant, een overnachting in de jungle (tussen de tijgers en luipaarden), een kanotocht tussen de krokodillen en wandelingetje door de jungle. Foto's gaan er gemaakt worden, dus hou me in de gaten!

Dandebhat (hoop dat het zo geschreven wordt) voor het lezen en bolli (morgen) of parsi (overmorgen) weer nieuwe verhalen!

Liefs, Nik

  • 05 April 2009 - 18:17

    Tiny J:



    Zo Nik de omgeving heb je al aardig verkend. Handig dat je al een fiets hebt en een goed biertje op zijn tijd is ook wel erg lekker. Veel succes met de junglesafari. En zorg ervoor dat ze jou niet als lekker biefstukje zien!

    Groetjes Tiny

  • 05 April 2009 - 19:38

    Els:

    Leuk, leuk, leuk!!!!!

  • 05 April 2009 - 19:45

    Mirte:

    Wat ben ik toch stinkend jaloers op je zeg:)!! Ik ben trots op je neef...kus Mirtepirt

    ps. de oliebol ligt er nog steeds;)

    ps.2 mooie foto's !!!

  • 05 April 2009 - 19:48

    Nicole:

    Super dat je nu toch niet meer hoeft te verhuizen!
    Wie moet de volgende keer instaan voor je rechtschapenheid, als Lucinda weg is??
    Veel plezier op de jungletocht!

  • 05 April 2009 - 21:01

    Maxi:

    yoyoyo nikkie! gruwelijk allemaal, mooi om te horen dat het je allemaal goed afgaat gozert! en die jungle tour klinkt ook echt vet! enjoy! kusje

  • 07 April 2009 - 13:46

    Marloes:

    Heej Nik!

    Goed om te horen dat je goed aangekomen bent in Pokhara en dat je al begint te wennen! Ik zat even je foto's te kijken en op de weg van Bandung naar de Papandayan hebben jullie echt precies hetzelfde rijstveld bezocht en bij die tribe heb ik precies dezelfde vrouwen als jij op de foto haha! Heel veel plezier de komende tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nik

Van 1 april tot 1 augustus werk in het Shreejana Children Home in Pokhara, Nepal. Daar ga ik werken als begeleider bij school- en vrije tijdsactiviteiten. Voordat ik Nepal aan het werk ga, ga ik eerst nog in een maand naar Indonesië (Java & Bali).

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 45551

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 01 November 2011

Nederland - India op de fiets!

25 Februari 2009 - 02 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: