Werk, Regen & Vervelend nieuws - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nik Voorend - WaarBenJij.nu Werk, Regen & Vervelend nieuws - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nik Voorend - WaarBenJij.nu

Werk, Regen & Vervelend nieuws

Door: Nik

Blijf op de hoogte en volg Nik

20 April 2009 | Nepal, Pokhara

Lieve lezers!

Na een week of twee inkomen is het nu wel zover: alle kinderen zijn present! De schoolvakantie is afgelopen en de kinderen hebben er alweer twee schooldagen opzitten, en ze lijken alweer helemaal gewend aan het oude ritme.
Een normale dag (elke dag behalve de vrije zaterdag) ziet er als volgt uit:

Om 07.00 wordt het ontbjit geserveerd, melkthee met koekjes. Daarna is het tijd voor huiswerk, tot 09.00 uur. Dan zijn ze hier in Nepal alweer toe aan lunch, en dus eten ze Dalbat (rijst met gekruide groenten, dat eten alle Nepalezen, de meesten drie keer per dag). Na Dalbat hijsen ze zich allemaal in hun schooluniformen en gaan ze naar school. Als ik ze naar school heb gebracht, ga ik terug naar het guesthouse voor m'n dagelijkse pauze. De kinderen komen tussen de middag nog wel terug voor Tiffin (betekent zoiets als tussendoortje, maar is eigenlijk gewoon lunch), maar daar hoef ik niet echt bij te zijn. Na Tiffin gaan ze meteen weer naar school, tot 15.30 uur. Ik ben rond 15.00 uur weer terug op het kinderhuis, om half vier haal ik ze op. Dan hebben ze tot 17.15 uur hun vaste vrije uur, waarin ze mogen spelen. Daarna is het toch echt weer tijd voor huiswerk, tot 19.00 uur, als ze Dalbat als avondeten krijgen (ik vertrek om 18.00 uur al uit het kinderhuis om voor het donker terug te zijn in Lakeside). Na het eten weer huiswerk, totaan bedtijd.
Dat is hun (en dus mijn) schema. Ik heb twee vaste vrije dagen in de week: donderdag en zondag.

Heb er dus nu twee "officiele" werkdagen op zitten, bevalt tot nu toe nog erg goed. Ik ken de meesten namen al, tot mijn eigen verbazing. Ik had verwacht daar wel een maandje over te doen, met namen als Bijaya Adhikari, Chhabilal, Thagendra, en Chaumaya. Maar het gaat erg goed, dus dat is wel fijn.

Over de regen kan ik weinig zeggen, behalve dan dat het regent, Regent, REGENT. Giet nu van de lucht, de laatste paar dagen is het vaste prik vanaf een uurtje of zeven 's avonds.

Het vervelende nieuws is dat ik een paar dagen terug bericht heb gekregen dat Sanneke, mijn toekomstige collega in het kinderhuis, tijdens haar trekking is opgehaald met een noodhelikopter nadat ze accuut ziek was geworden. heb helaas geen contact met Sanneke zelf gehad nog, alleen met haar gids van de trekking. We verwachten dat ze een dezer dagen gewoon weer naar Pokhara afreist, er van uitgaande dat ze in de kliniek in Kathmandu weer opgelapt is. Wordt vervolgd.

Verder heb ik niet echt meer iets te melden nu, dus ik hou er ook mee op.
Tot snel!

Liefs Nik

  • 20 April 2009 - 15:45

    Mirte:

    Neeefie neefie neefie wat ben ik trots...wat een avontuur en mooie foto's!!
    Er wordt misschien eens tijd dat ik je ga skypen!

    Kus Mirt

  • 20 April 2009 - 18:03

    Janne:

    Wat leuk dat we nu kunnen skypen. Jammer dat ons microfoontje het niet doet. Op de laptop wel. Weet jij hoe we daar skype kunnen aanmaken? Ik hoop 't. Ik hoop dat je snel weer een keer online komt

    Heel veel xxx-jes van Janne

  • 20 April 2009 - 18:04

    Janne Nog Een Keer:

    p.s Waarneer kun jij skypen?

  • 20 April 2009 - 19:45

    Nicole:

    Wat doe jij als de kinderen op school zitten? Kom je je tijd dan een beetje door?

  • 21 April 2009 - 10:06

    Maximus:

    nikkerd, wat geef je ons toch steeds weer mooie verhaaltjes:p genietse! zag je meisie trouwens nog in de studio! kusje

  • 22 April 2009 - 16:01

    Tiny J.:


    Hoi Nik,

    Knap van je dat je al die voor ons onuitsprekelijke namen zo snel kunt onthouden. Vermaak je je wel tijdens de schooltijden? Succes met alles.

    Groetjes
    Tiny

  • 24 April 2009 - 14:34

    Oesha:

    Nikk echt vet cool!
    Dalbat is lekker! als je terug in nederland bent en je mist Nepal, wilt mn moeder het wel een keertje voor je maken hoor:p hahaha

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nik

Van 1 april tot 1 augustus werk in het Shreejana Children Home in Pokhara, Nepal. Daar ga ik werken als begeleider bij school- en vrije tijdsactiviteiten. Voordat ik Nepal aan het werk ga, ga ik eerst nog in een maand naar Indonesië (Java & Bali).

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 45540

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 01 November 2011

Nederland - India op de fiets!

25 Februari 2009 - 02 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: