Hello, Goodbye; Kookles & Koninginnedag - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nik Voorend - WaarBenJij.nu Hello, Goodbye; Kookles & Koninginnedag - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nik Voorend - WaarBenJij.nu

Hello, Goodbye; Kookles & Koninginnedag

Door: Nik

Blijf op de hoogte en volg Nik

28 April 2009 | Nepal, Pokhara

Lieve lezers!

Die gouwe ouwe van de Beatles zou een geweldige soundtrack zijn voor de afgelopen week. In het guesthouse afscheid genomen van Lucinda, mijn voorganger in het kinderhuis die er zes maanden heeft gezeten, en van Rodee, een Nederlandse vrijwilligster in een ander kinderhuis, waarmee ik deze eerste maand erg veel mee ben opgetrokken.

Vandaag heeft Lucinda ook officieel afscheid genomen van het Shreejana Children Home, met een kleine ceremonie met geweldig ingestudeerde speeches van de oudere kinderen (was echt heel erg lief). Aansluitend de welkomstceremonie voor mij & Sanneke als nieuwe vrijwilligsters.

Over twee dagen vertrekt Lucinda uit Pokhara, en aangezien Rodee al weg is, zijn Sanneke en ik dan voor het eerst echt aangewezen op ons zelf in Nepal!

Overigens is Sanneke weer gezond teruggekeerd uit Kathmandu, het gaat weer goed met d'r. Vorige week helemaal meegedraaid in het kinderhuis, dus het gaat vanaf nu met z'n tweeen.

De avond voordat Rodee en Lucinda afscheid namen, hebben we met het groepje Nederlanders nog een heuse kookles gehad van Bhim, de kok van Gauri Shankar guesthouse. Hij is ook leraar op de koksschool in Pokhara, en heeft al behoorlijk wat ervaring opgedaan bij eerdere jobs in dure restaurants.
Samen hebben we verschillende Indiase curry's gemaakt, heerlijk gegeten die avond! De recpeten komen mee naar huis!

Aanstaande vrijdag, op 1 mei, vieren we met de kinderen koninginnedag. Vrijdag is een public holiday en de kinderen hoeven dus niet naar school. Op het programma staan spelletjes als touwtrekken, zaklopen, spijkerpoepen, appelhappen & koekhappen. De kinderen hebben al eens eerder koninginnedag gevierd, en kijken er nu al naar uit. De dag wordt natuurlijk afgemaakt met oranje ballonnen en oranje schmink! Gegarandeerd leuke foto's, dus hou de site in de gaten!

Als laatste wil er nog eventjes op wijzen dat bij het verhaal hiervoor nieuwe foto's staan van o.a. Pasen en de kinderen.

Dit was het voor nu, tot schrijfs!

Liefs Nik

  • 28 April 2009 - 14:39

    Els:

    Jaaaa....eindelijk weer een nieuw berichtje van mijn broer! zat er al met smart op te wachten! Veel plezier met 'Koninginnedag'

    Kus

  • 28 April 2009 - 14:43

    Els:

    En ook leuke foto's. Hoe gaat het eigenlijk met Columbus jr?? Lang niets meer van gehoord en gezien. Of hebben de kinderen hem stiekem achterover gedrukt?

  • 28 April 2009 - 15:06

    Maimilianidusie:

    yo nik gozertje! wat een verhaaltje weer en ontzettend gruwelijk liefe foto's! en ondanks je op jezelf bent aangewezen gaat het helemaal goed komen volgens mij daar;) genietse! xx

  • 28 April 2009 - 17:42

    Heleen :

    Hi Nik,

    Ik heb even je weblog opgezocht nadat ik van Dick je naam had gehoord. Ik heb vorig jaar in het kinderhuis gewoont als vrijwilliger, dus vind het leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien! Zo te horen heb je het erg naar je zin! 27 juni vlieg ik weer naar Nepal en uiteraard kom ik ook weer een tijdje bij de kinderen, dus ik zal je dan wel zien!
    Heel veel plezier met de kinderen en doe iedereen de groetjes van mij!

    Groetjes, Heleen

  • 28 April 2009 - 20:38

    Ursula:

    Eindelijk ondekt hoe ik je mails kan lezen.
    Geniet van je 'andere'koninginnedag. Veel oranje zul je niet zien.

    Groetjes Ursula

  • 28 April 2009 - 20:52

    Ria Vossen:

    hoi nik je ziet er zo stralend uit op de foto,volgens mij ben je erg geliefd bij de kinderen en wat fijn dat je collega weer beter is en jullie het samen kunnen doen.geniet van al het goede lieve grioetjes van ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nik

Van 1 april tot 1 augustus werk in het Shreejana Children Home in Pokhara, Nepal. Daar ga ik werken als begeleider bij school- en vrije tijdsactiviteiten. Voordat ik Nepal aan het werk ga, ga ik eerst nog in een maand naar Indonesië (Java & Bali).

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 45544

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 01 November 2011

Nederland - India op de fiets!

25 Februari 2009 - 02 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: