Op de helft, Engels leraar & Het geld (!) - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nik Voorend - WaarBenJij.nu Op de helft, Engels leraar & Het geld (!) - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nik Voorend - WaarBenJij.nu

Op de helft, Engels leraar & Het geld (!)

Door: Nik

Blijf op de hoogte en volg Nik

28 Mei 2009 | Nepal, Pokhara

Lieve lezers!

Inderdaad, ik zit alweer (bijna, nog een paar dagen) op de helft van mijn tijd in Nepal. De eerste twee maanden zitten er bijna op. Wat mijn tijd in Pokhara en het kinderhuis betreft zit ik al over de helft, want waarschijnlijk ga ik rond de 20e van juli al terug naar Kathmandu. Ik wil daar nog wat tijd doorbrengen en bovendien is het erg verstanding om op tijd naar de stad met het vliegveld te vertrekken, aangezien de hoofdweg soms dagen dicht is in verband met stakingen (en dan kom je vanuit Pokhara dus nooit op tijd voor je vlucht aan in Kathmandu met de bus of taxi).

Verder ben ik afegelopen maandag begonnen met m'n nieuwe 'bijbaantje' als Engels leraar op de Boarding School in Mahatgaunda District, waar het kinderhuis ook staat. Ik geef les aan klas 5, 6 en 7 (leeftijden van 12 tot 15), op maandag disndag en woensdag. Helaas zijn de lessen maar een half uur, maar de eerste drie lessen zijn prima gegaan.

In het kinderhuis gaat alles zijn gangetje, het is nog steeds erg gezellig. Vaste prik is nog steeds de voetbalwedstrijd elke middag (m'n teen is weer geheeld en ik ben schoenen gaan dragen tijdens het voetbal), we spelen nu bijna elke dag Shreejana Children Home Vs. Mahautgaunda Buurtkinderen. Erg vermakelijk!
Er is momemteel wel een griepepidemie gaande in het kinderhuis, een paar kinderen zijn thuis met koorts, maar dat gaat wel weer over.

En dan het geld. Nu twee maanden in het huis, en er worden serieuze plannen gemaakt op het ingezamelde geld te besteden. Zelf willen Sanneke en ik een apart huisje bouwen in de tuin, als plek voor de oudere kinderen om zich terug te kunnen trekken en om in alle rust huiswerk te kunnen maken. We hebben de afgelopen maand gemerkt dat daar echt behoefte aan is bij de oudere kinderen, die nu vaak buiten op het gras gaan zitten of op hun bed huiswerk maken, in plaats van in de eetzaal, waar alle kleintjes ook zitten. We hebben dit idee al naar voren gebracht, en er wordt over overlegd door het bestuur hier. Daarnaast hebben zij aan ons weer laten weten dat ze graag een basketbalveldje (nee, dat heb ik als basketballer echt niet zelf bedacht!) zouden aanleggen in de tuin. Nou hebben verschillende kinderen het hier ook al met ons over gehad in de eerste maand, dus het niet (alleen) een wens van het bestuur, maar ook echt van de kinderen zelf. Sanneke en ik (nee, niet zelf bedacht, maar ja, vooral IK) vinden het idee van een basketbalveld wel erg leuk, en we zouden het graag financieren. We denken dat we samen genoeg geld hebben om zowel het basketbalveld als het huisje te bouwen, maar dat gaan we in de komende dagen onderzoeken. Hopelijk kunnen we zo snel mogelijk beginnen.

Tot slot nog wat minder leuk nieuwe uit het guesthouse; de Australische manager Judy, met wie ik het erg goed kon vinden, is voor lange tijd op vakantie naar Europa en komt niet meer terug in Nepal voordat ik weer weg ben. Helaas, helaas.

Dat was 'm weer voor nu!
Pheri betaunla (tot later)!

Liefs Nik

Ps. Ook nieuwe foto's bij: 'Koninginnedag, Zaterdag was & Canyoning'

  • 28 Mei 2009 - 08:08

    Juf Mirte:

    Namens de hele klas (groep 7/8) zijn wij ontzettend trots en jaloers op je!!
    Geniet nog daar en ik wil al je foto's zien en je verhalen horen lieve neef!

    Kus Mirte

  • 28 Mei 2009 - 08:09

    Juf Mirte:

    Ook groep 8 ;)

  • 28 Mei 2009 - 08:28

    Juf Els:

    Groep 3 vindt het vast ook geweldig, al zijn ze niet op de hoogte van je verhalen en plannen.

    Ik betwijfel erg of het basketbalveld niet TOCH een idee van jou was, maar vooruit... Leuk hoor! Succes met bouwen,

    Dikke zoen!

  • 28 Mei 2009 - 09:23

    Maxxx:

    nik! gruwelijk! misschien toch maar die pabo studie?:p haha veel plezier!

  • 28 Mei 2009 - 09:40

    Meester Daan:

    Ook mijn stageklassen vinden het super haha:p join de PABO club:p veel plezier nog en geniet ze!

    Je neef

  • 28 Mei 2009 - 18:43

    Roel:

    Hey ouwe,

    Engels leraar toe maar hoor netjes. Basketbalveldjke stem ik ook zeker mee in:). Foto's zien er allemaal goed uit ik denk ik deel het even mee. Ik heb wel 1 kleine vraag/opmerking, waar is de kleine columbus die als trouwe reisgenoot mee ging?
    Ltrs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nik

Van 1 april tot 1 augustus werk in het Shreejana Children Home in Pokhara, Nepal. Daar ga ik werken als begeleider bij school- en vrije tijdsactiviteiten. Voordat ik Nepal aan het werk ga, ga ik eerst nog in een maand naar Indonesië (Java & Bali).

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 45539

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 01 November 2011

Nederland - India op de fiets!

25 Februari 2009 - 02 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: