Op het dak van de wereld. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nik Voorend - WaarBenJij.nu Op het dak van de wereld. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nik Voorend - WaarBenJij.nu

Op het dak van de wereld.

Door: Nik

Blijf op de hoogte en volg Nik

16 Juni 2009 | Nepal, Pokhara

Lieve lezers!

Ik ben weer veilig terug, na 10 dagen trekken door de Himalaya!
En ja, het was TOF!

Begonnen in Phedi, op 1100 meter hoogte, helemaal naar Annapurna Base Camp, op 4130 meter hoogte, en vervolgens weer terug. En dat zonder blaren!

Het was me een avontuur, daar zo hoog in de bergen. Ademen is toch echt anders op 4 km hoogte en we zijn meerdere mensen tegengekomen met hoogteziekte.

We hebben de trek uiteindelijk met z'n 2en gedaan, Kirsten & ik, omdat Liz, de Schotse, problemen had met het verkrijgen van een nieuwe pinpas (lang verhaal) en ze geen geld wilde lenen. We hebben het heel gezellif gehad, en de natuur en de uitzichten waar echt fantastisch. Natuurlijk zegt een foto meer dan duizend woorden, en ik zal ze zo snel mogelijk op internet proberen te krijgen!

Op wat spierpijn en vermoeidheid na is de trek probleemloos verlopen, wat natuurlijk erg fijn was. Gisteren aan het einde van de middag teruggekomen in Pokhara, morgen wacht het kinderhuis alweer!

Begin dan aan m'n laatste maandje, hoogstwaarschijnlijk is 13 juli m'n laatste dag. Qua het besteden van het geld is er de afgelopen tijd niks gebeurd, omdat ik er niet was en Sanneke met een veel te lage bloeddruk in het ziekenhuis is beland en het na drie dagen daar nog steeds heel rustig aan moet doen. Morgen ga ik gelijk beginnen om het basketballveld-project van de grond te krijgen.

15 julie vertrek ik met m'n trekkingsmaatje Kirsten naar Kathmandu, en dan ga ik daar nog alle mooie plekjes bekijken (en bungeejumpen!). En dan, 1 augustus, is het alweer tijd om naar huis te gaan. De tijd vliegt voorbij, nog maar 47 nachtjes in Nepal voor mij!

Zoals gezegd, de foto's komen zo snel mogelijk!

Tot schrijfs,
Liefs Nik

  • 16 Juni 2009 - 12:05

    Elsje:

    Nik, de foto's die je mailde zijn prachtig! Geweldig zeg! xx

  • 16 Juni 2009 - 20:33

    Ria Vossen:

    ik geniet van je nieuwsbrieven nik en wat een mooie plaatjes. gelukkig dat je tocht zo goed is verlopen.een goeie laatste weken daar lieve groetjes van ria vossen

  • 16 Juni 2009 - 21:57

    Oesha:

    wauw cool nik!:D
    mooie fotos!

    x

  • 17 Juni 2009 - 09:15

    Maxi:

    Echt om jaloers te worden:p geniet van je laatste weekies gozer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nik

Van 1 april tot 1 augustus werk in het Shreejana Children Home in Pokhara, Nepal. Daar ga ik werken als begeleider bij school- en vrije tijdsactiviteiten. Voordat ik Nepal aan het werk ga, ga ik eerst nog in een maand naar Indonesië (Java & Bali).

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 45553

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 01 November 2011

Nederland - India op de fiets!

25 Februari 2009 - 02 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: